Lördag.

Jag har sånna fantasifulla rubriker nuförtiden känner jag. Men de är i alla fall lördag, om någon missat det.

Idag har jag haft en riktigt slapp-dag. Det mest ansträngade jag har gjort är väl typ att åka till stallet. Inte så värst jobbigt dag alltså.

Har fått lite reaktioner på bloggen, endel tycker jag ska skriva MER om hästar och andra tycker jag ska skriva MINDRE om hästar. Vet dock inte riktigt vad den då skulle handla om, eftersom hästar är de mitt liv mestadels består av. Men men, får väl försöka variera mig lite.

Chappo vart i alla fall glad när jag kom idag (inbillar jag mig, mer troligt är att han visste att han skulle få mat) mindre glad blev han när han insåg att jag skulle göra rent ett sår som han har. Mesigare häst får man leta efter - Såret i fråga är ett skavsår som han fått av täcket, de sitter på manken och är egentligen bara en liten skråma, men enligt Chappo så gör de sååå ont att man bara måste ställa sig på bakbenen när man tar i det. Ibland blir jag trött på att han ska vara så mesig. Men de är ju lite av hans personlighet också. Eftersom det är typ sjöslag överallt så gav jag ganska snabbt upp tanken på att rida (man sjunker ner till knäskålarna om man går ut på slingan - bara lera) Så jag lät honom springa på volten istället, hans favoritsysselsättning - BIGTIME. Han öser runt så de är ett under att han ens håller sig på benen. Har hjärtat i halsgropen varenda gång. Men han klarar det ju. poppohästen <3

Ikväll ska jag bara vara hemma (som vanligt). Imorgon däremot så ska jag åka till örebro tillsammans med Anette och provrida hennes häst som står hos Niklas Jonsson. Kanonkul. Sex av fem toasters.

Hejhopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0