måndag

lite besviken på vädret måste jag säga. Jag vill ju ha sol och varm!

Igår var jag och Lightning ute på en promenad i kvällsolen (dom minuter solen inte gömde sig bakom molnen alltså). Lightning gillade det skarpt, han kom på att vass är ganska gott! När jag släppte ut honom i hagen igen så sprang han direkt ner till vassen och fortsatte äta... Han har varit här i två månader snart och inte upttäckt det än! Smart kille.


Idag är det två månader sedan min fina Chappo åkte. känns som två år snarare. Fina pojken min. Trotts att han har förstört så mycket för mig så saknar jag honom enormt. Större personlighet får man nog leta efter.

Själv börjar jag komma igen lite nu (bara en sån sak som att ta ut hästen på promenad hade jag aldrig gjort för två månader sedan! Blir inte hysterisk längre om det händer något, häromdagen gallopperade jag till och med några steg, L tyckte det var askul och la av ett bautabocksprång, efter alla turer med Chappo har jag lärt mig att parera det ganska bra så jag satt kvar :p Känns bra att vara på G igen! Hästar är ju det jag har hållit på med så länge jag kan minnas och en stor del av mitt liv så det skulle kännas bra tomt att bara sluta. Men utan Lightning är det inte alls säkert att jag någonsin satt mig på en häst igen.

Nu ska jag snart gå och laga mig lite mat. Jag ska faktiskt (hör o häpna) på gym idag! Efter det tänkte jag ut o köra med Lihtning, måste ta tag i licensen nu!

Amanda- inte så taggad på gym idag.

Kommentarer
Postat av: Fredrik- går aldrig mer på gym.

Jag testade på gym förra året i Linde.Började med bänkpress men trodde nog att jag var starkare än jag var, vart liggande med skivstången över bröstet som en jäva sköldpadda. Då sprang tjejen i kassan fram och frågade ska du ha hjälp,nej krystade jag fram vilar mej lite bara. Då tog hon ett rejält tag om skivstången och lyfte upp den som ingettig,inte så kul precis.

2010-06-22 @ 09:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0