Natt!

Sitter just nu på jobbet, jobbar vaken natt o är faktiskt inte alls trött! Skönt de, för de är inte speciellt roligt att sitta vaken hela natten och vara jättetrött (tro mig, been there done that)

Igår (måndag alltså, blir lite dagvild såhär mitt i natten) var jag ute med Lightning, skrittade först typ 15 min o sen travade jag tre varv runt slingan (3x800 meter).. jobbade inte så mycket med formen utan mest att han skulle gå fram för skänkeln utan att springa iväg. Sista varvet drog jag upp tempot lite, han måste ju få lite kondition också! Han blev ganska svettig (jag också för den delen! För att inte tala om att det känns i mina ben idag) men det är ju inte så konstigt eftersom han har päls som en brunbjörn, måste försöka få tag i en klippmaskin så jag kan raka honom, funderar på att raka hela honom faktiskt, så slipper han bli så svettig.

Idag när jag red (det blir ju igår egentligen, men tisdag iaf!) så hade jag tänkt jobba mer med formen, men eftersom det blåste storm ute och jag höll på att blåsa bort nere vid sjön, så skrittade jag kanske bara tio minuter. Men L verkade inte direkt besviken när han fick gå tillbaka till stallet... han gillar nog inte när det blåser.

Sen drog jag hem och städade lite! Eftersom min städmani sakta men säkert börjar gå över så behövdes de diskas! jag tänker jämt att jag hatar att diska, men när jag väl gör det så är det faktiskt inte så farligt!

Nu ska jag jobba vaken natt tre nätter i rad. Hurra säger jag, älskar att jobba natt! Dels är det mer pengar (inte så mycket, men ändå lite) och dels trivs jag med det! Lite långtråkigt ibland att sitta helt själv hela natten, men då finns ju Facebook!

Jag hade så många timmar denhär månaden så jag blev tvungen att säga ifrån mig två 12 timmarspass.. Man får bara jobba 160 timmar o jag hade 179 inbokade. Det hade inte gjort mig något att jobba domdär timmarna, fast samtidigt är det skönt att kunna vara ledig med gott samvete också. nu har jag dock bara två lediga dagar kvar denhär månaden, den ena är på fredag (räknas väl kanske egentligen inte eftersom jag kommer sova halva dagen eftersom jag jobbat natt) och den andra är på måndag. Sen drar det igång igen. Men jag ska inte klaga, jag gillar ju mitt jobb!

Sitter o spanar på lite grejor jag vill köpa, både till mig själv o till L :) här kommer en del av de:

Den här sadeln skulle jag inte tacka nej till direkt :) Tyvärr går den på ca 6 000..


Dom här såg också rätt sköna ut (stallskor alltså) Fanns i svart också!



Och denhär har jag önskat mig i julklapp! Ser hur skön som helst ut tycker jag!



gillade även domhär jeansen från Gina, får väl bli när jag får lön!

Nu ska jag ta tag i lite städning här på jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0