fram o tillbaka..

idag känns de som jag har suttit i bilen hela dagen... hem-jobb-hem-Ida-affär-stall-hem-mamma-stall-ida igen-hem. kära nån.

Longerade min fina kille :) Han svarade jättebra på inspänningstyglarna och gick (mestadels) i den låga form jag ville, så jag är mer än nöjd med dagens pass. Dock gillar han inte linan, då går han o kniper och småkickar. Så fort jag släpper honom så han får springa fritt så jobbar han mkt bättre. Han springer ju ändå runt mig på en volt så det gör inte så mycket. Visserligen kan jag inte påverka honom med "tygeltag" men iom att han jobbar bättre utan lina så får de väl vara.

Nu är jag tröttast i mellansverige vill jag lova!!! Även om jag varit ledig så betyder de inte att jag tagigt det lungt. Jag borde verkligen lära mig att ta det lungt. Stressar mest omkring som en galning nuförtiden. Dom senaste två månaderna har jag jobbat SJUKT mycket (och med det menar jag verkligen SJUKT mycket) plus att jag har prioriterat precis allt annat än vila när jag väl varit ledig. Har flera stressymptom och flera har påpekat att jag gått ner ännu mer i vikt, det beror nog på att jag har svårt att äta när jag är stressad och har mycket i huvudet. Kom faktiskt på mig själv med att stress-kissa idag när jag kom hem från jobbet, och då hade jag inte ens brottom! Nu måste jag försöka varva ner när jag ska äta så jag inte försvinner alldeles, visst finns det lite mer fläsk att ta av men de är inte snyggt att vara FÖR smal. Dessutom behöver jag ju äta för att orka hålla igång. Och att leva på havregrynsgröt är kanske inte det bästa man kan göra rent näringsmässigt.

I morgon ska jag iväg o äta påskmat med mamma och mormor och morfar. Sen ska jag bara SLAPPA, eller ja, försöka i alla fall. Ska såklart till stallet, men lägenheten är städad o tvätten tvättad så då kan jag iaf slappa med gott samvete!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0