underbara väder!!

Förmiddagen har spenderats i stallet! Provade Isabell werth sadeln och den låg kanonbra! Var även väldigt skön att rida i, så det lutar åt att jag köper den. Men ska prova den tredje sadeln också innan jag bestämmer mig slutgiltigt. Jag hade en Isabell-sadel till min första häst (också varmblod såklart!) Tyvärr sålde jag den när jag för en sekund tvivlade på mitt intresse. Den försäljningen har jag ångrat många gånger vill jag lova! Så de skulle vara skönt att köpa en igen!

Lightning gick bättre idag än igår. Troligtvis för att han var på hemmaplan. Vart inte så seriös ridning idag heller, ville bara prova sadeln och de känns dumt att sitta o nöta för länge med en sadel jag bara lånat, om det skulle hända något med den alltså.

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för att åka o jobba, fick hoppa in på kortids för det var en som var sjuk. Är bara 15-21 så de ska jag väl överleva även om jag är tröttast i mellansverige :)

skepp o hoj!



Här är Chappelina, min första egna häst. Fick henne då jag var 13 år (självklart kunde jag aaaallt om hästar då ;) ) Hon hade sina sidor men ändå saknar jag henne fortfarande enormt!! Tog bort henne för snart tre år sedan pga att hon fick svårt att hålla sig i hull men även att hon började se dåligt. Hon var då 25 år. (försökte få in en ridbild på henne men blogg.se bråkar med mig!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0