jaharu.

Nu sitter jag i skolan och borde verkligen börja på mitt arbete om stresshantering. MEN som de brukar vara så har jag rättså svårt att komma igång. SUPRICE!

Igår skulle jag julpynta lite i stallet. Tänkte att hästarna måste ju också få lite fint.
Så jag tog med mig mitt pynt, först traskade jag ut i skogen och skulle hämta granris. För det första var jag så jävla rädd, så jag skakade när jag traskade omkring där i mörkret, jag tänkte hela tiden på dedär läskiga trollet i bredbandsreklamen, ´fy sjutton vad jag hade kissat på mig om ett sånt troll hoppat fram bakom en gran (nu vet jag ju att troll inte finns, men bara tanken fick mig att bli rädd) och för det andra, så stacks granarna så in i helvete. Jag har rivsår på händerna idag :(

Sen när jag väl började på kransen så insåg jag att det inte är så lätt som jag trodde... :( Det ser ut som om att något av Mammas dagisbarn har gjort den. Ska bli spännande att se Alfs reaktion idag! Mest tippat är att han kommer skratta åt mig. Hästarna undrade varför jag lekte med maten. Chappo fick granriset som blev över, vet dock inte om han förstod att man kunde äta det.

Det är så himla tråkigt att de är så mörkt ute på kvällarna :( Har lite dåligt samvete för Chappo men jag vet att han skulle kissa på sig om jag tvingade ut honom i mörkret. Om det regnar mer så kommer slingan snart att svämma över, och då kommer jag inte kunna rida honom alls. Galant. Not. I vilket fall känns det lite otäckt att rida på slingan när vattnet är så nära (ån är ju så ström också) Eftersom jag vet att Chappo skulle vara mycket framgångsrik i grenen "längdkast med ryttare" så skulle de inte förvåna mig om det en dag säger PLUMS och så ligger jag där och plaskar. Är sjukt sugen på att sätta vagn bakom honom också, men får prova att tolka först i vinter och se hur han reagerar. Enligt uppgift ska han ju vara snällare att köra än att rida, men det får väl bli ett projekt till våren.


AMANDAAAAAA!! var är du?!

nu ska jag försöka börja skriva tänkte jag.

herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0