Att tanka en bil.

Idag! Så skulle jag tanka på Statoil, eftersom rödafaran var lite törstig! Jag har tankat massvis med gånger, på JET, med mammas JET kort. Helt jättelätt är det. Man sticker in kortet, slår koden, stoppar i pumpen och sen är de klart! MEN, inte på Statoil inte. Jag vart tvungen att tanka där eftersom min plånbok ändast innehöll kontanter. Därmed åker jag fram till pumpen, öppnar tanklocket ska precis till och stoppa in tankslangen i hålet, när jag ser en KNAPP, där de står "Du gör personalen uppmärksam på din tankning genom att trycka på knappen". Okej, tänkte jag och tryckte på knappen, då ser jag en tre TILL knappar, en för 95, en för 98 och en av okänt innehåll.

Vid detta tillfälle får jag lite panik, hur ska jag kunna veta vad Röda faran helst vill dricka? På JET kan man inte välja, och om det nu mot all förmodan är så att man KAN välja på JET, så har det gått mig helt förbi. I Vilket fall frågar jag första bästa människa, en farbror, vad han trodde om vad min bil ville dricka för något. Han gissade på 95, men var inte säker. Han sa åt mig att gå in i butiken och fråga, för dom visste säkert.

Jag traskar in i butiken, Frågar personalen (en medelålders man med sinne för "humor". Följande scen utspelar sig:

Jag; Jo, jag undrar vilken siffra jag ska tanka min bil med?
Han; Det beror på vad du har för bil det.
Jag; En opel!
Han; Vad är det mer än en Opel då?
Jag; äh... Den är röd?
Han; Ja då ska du ju såklart trycka på den röda knappen för röd bensin!
Jag; ääh... jag såg ingen röd knapp.
Han; (skrattar) Det finns ingen röd knapp, jag bara skojar med dig. Tanka 95 du så ska du se att det blir bra.
Jag; äh, okej. Tack.

Sen när jag tankat klart. går in och ska betala. Utspelar sig följande:

Han; vilken pump?
Jag; tre.
Han; men, nu har du ju tankat diesel!
Jag; VAAAH??!!
Han; det här var inget bra hörredu!
Jag ; *gråtfärdig*
Han; Jag bara skojar! Du har tankat precis rätt! Du har inte haft körkort så länge va?
Jag; Jag tyckte inte dedär var så roligt. JAg har haft det i två veckor.
Han; haha nått kul måste jag väl få ha som står här hela dagarna och är trevlig.
Jag; jo de förståss.
Han; kör försiktigt.

Jag ska aldrig mer tanka på Statoil. Jag ska aldirg mer gå in på Statoil. Jag kände mig verkligen blond. Men, nu vet jag att Röda Faran vill dricka 95. Och att jag ska skaffa ett JET kort.

På vägen hem höll jag dessutom på att köra på en ko. Man kör inte på kor, man kör på älgar och rådjur i skogen, men inte KOR!

nu ska jag kolla Idol och vakta soffan med Mammsen! Hejsvej


Kommentarer
Postat av: Victoria

*asg Hade kunnat betala för att höra det där =) Du kan trösta dig med att det hade lika gärna kunnat vara jag och jag har haft körkort i 15 år...

2009-11-28 @ 08:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0