ledig!

idag är jag ledig, har jobbat hela helgen verkligen, tolvtimmarspass också, så jag var rätt slut i huvudet igår kväll. tänkte sova länge idag men jag vaknade vid 8 och var klarvaken, tack o lov lyckades jag somna om en stund. Stjussade Emma till apoteket o sen åkte jag hem o slappade lite.

Fick ett ryck och åkte in till Linde o köpte mat, men när jag kom hem var jag inte hungrig längre så jag roade mig med att diska, städa o tvätta. Ska åka till mamma i kväll och äta lite rester från farsdagmiddagen hon hade för morfar igår, jag kunde ju inte vara med eftersom jag jobbade. Det ska bli mummsigt, för är det någon som kan laga mat så är det min mamma! Ska ta med min damsugare hem från mamma, hennes är trasig så hon lånade min. Jag har krupit på golvet med en lite sopborste och skyffel i flera veckor nu. Men planen är att jag ska damsuga och torka golven i morgon :) Kanonfint kommer det bli!

Nu längtar jag tills jag får börja julpynta min lägenhet! Ska köpa julgardiner o grejor tänkte jag! jag vill ha jul nuuuu! dock jobbar jag på självaste julafton, men det gör inte så mycket, dels blir det pengar och dels så kan det nog bli ganska mysigt, antar att vi firar lite jul på gruppboendet :)

Nu ligger jag på sängen med datorn i knät, väntar på att mamma ska ringa och säga att hon är hemma så jag kan åka dit :) ska åka förbi Lightning också och borsta honom lite, hade tänkt rida men det är inget vidare väder ute så det får vänta tills i morgon!

Mina kissar ligger också med mig här i sängen, eller ja, Svea ligger på min mage och kurrar och Saffran röjer runt som en annan huligan, den där har jag fått för mina synder!

// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0