Lite bättre!

Ser lite ljusare på framtiden nu än vad jag gjorde sist jag skrev... I går efter mötet åkte jag och Malin till stallet för att kolla in dom nya hästarna. Dom hade inte kommit så jag gosade lite med Lightning. Satte på honom hans back on track-ryggvärmare och ett tunt tygtäcke över (mest för att hålla det på plats) så han fick stå med de över natten.

Dom nya hästarna var jättefina båda två :) ska bli roligt att se vad som blir av dom :)

Lightning var bättre i ryggen i morse (inte helt bra, men bättre!) la på wintec-sadeln o red en stund (han var även trevligare att rida idag) bara för att se hur den satt och hur den var att rida i. Den satt bra o var skön att rida i, men vill ändå inte köpa någonting när han är öm i ryggen. Så när jag var klar i stallet åkte jag o Malin in o lämnade tillbaka sadlarna på till häst. När jag kollade runt lite fastnade jag för en Globus loke allroundsadel. Funderar på om jag ska låna hem den o testa när L är bättre i ryggen.

Har bestämt mig för att L får vila i morgon och sen ska jag longera honom i helgen o sen kanske börja skritta lite nästa vecka, om han är bättre i ryggen förståss. Han får gå med back on track-värmaren på nätterna, för den hjälper honom verkligen! Den ger bättre resultat än av massage, liniment och vila. Så jag kan säga att de nästan är mina 700 bäst spenderade kronor :)

Nu väntar jag på min kompis Linnea som ska komma och hälsa på mig :) Vi ska ut och motionera och prata en hel del kan jag tro :) Det var nämligen evigheter sen vi sågs så det ska bli trevligt :)

I morgon har L som sagt vilodag, själv ska jag styra kosan söderut till Götlunda, min bästa kompis Victoria bor där (det var även hon som hade Lightning innan) och jag ska hälsa på henne och hennes underbara ungar :)

skepp o hoj!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Back on track är verkligen super! Har benpaddarna, ryggtäcket och fleecetäcket till mina och de är helt suveräna!

2011-04-24 @ 09:39:59
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0